مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر ضرورت تعامل میان هنرمندان و مسئولان ،هنر نمایش و نیز هنرمندان پیشکسوت تئا‌تر با جوانان،رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را از دستاوردهای اردیبهشت تئا‌تر عنوان کرد

بهرام عبدالحسینی گفت: برقراری تعامل میان هنرمندان و مسئولان هنر نمایش در برنامه اردیبهشت تئا‌تر، تجلیل از پیشکسوتان این عرصه و حفظ حرمت شخصیت و شأن بزرگان، قطعا در بهبود وضعیت تئا‌تر در استان تاثیر خواهد داشت.
وی با تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات از نسل قدیمی هنرمندان تئا‌تر بهجوانان، افزود: اگر این ارتباط میان هنرمندان نسلهای مختلف تئاتری برقرارشود، کمک بسیاری به ارتقای تئا‌تر خواهد داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بازنگری در کارنامه تئاتری یکساله را از ملزومات این جشن‌ها دانست و توضیح داد: وقتی فعالیت یک ساله خودمان در حوزه تئا‌تر را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم، به نقاط ضعف و قوت آن اشراف پیدا می‌کنیم که قاعدتا باید در صدد رفع نقاط ضعف و تبدیل اینموارد به نقاط قوت برآییم.
وی از مسئولان هنرهای نمایشی کشور خواست تمرکز بیشتری بر تقویت کلاسهای آموزشی داشته باشند و بیان کرد: باید اساتیدی به شهرستان‌ها و استان‌هااعزام شود تا ما نیز از تجربیات هنرمندان حرفه‌ای کشور استفاده کنیم.
عبدالحسینی ارتباط بین تهران و شهرستان‌ها در حوزه تئا‌تر را بسیار کم دانست و گفت: اگر تعامل و ارتباط بیشتری وجود داشته باشد و انتقال تجربیات به نسل جوان انجام گیرد، قطعا می‌توانیم اثرگذاری آن را در دراز مدت مشاهده کنیم.
وی تاکید کرد: نسل جوان امروز تشنه تئا‌تر است و عشق و علاقه زیادی به این هنر دارد اما باید ضمن هدایت این کشش، برنامه‌ریزی برای آن‌ها صورت بگیردتا بتوانیم با شناسایی استعداد‌ها در صدد پرورش آن‌ها برآییم.
مدیر کل ارشاد استان یزد درباره وضعیت تئا‌تر استان خود توضیح داد: درمقوله بازیگری و کارگردانی قوی هستیم اما در نمایشنامه نویسی کمی ضعف داریم که باید تقویت شود و امسال بودجه‌ای را برای برپایی کلاسهای آموزش تئا‌تردر استان اختصاص داده‌ایم تا اساتید این رشته با حضور در شهرستانهای مختلف،به دنبال کشف استعداد‌ها باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا